1. Pojednostavite: Koristite kratke fraze i rečenice.
2. Dodajte jednu reč: Koristite jednu reč više od onog što dete koristi.
3. Imitacija: Učite decu da vas imitiraju.
4. Dajte dva izbora: Šta želiš? _____ ili _____.
5. Samogovor: Govorite glasno o tome šta radite.
6. Paralelni razgovor: Govorite glasno o tome šta dete radi.
7. Ponavljanje: Ponavljajte reči.
8. Mogućnosti: Povećajte mogućnosti da nove reči koristite više puta u toku dana.
9. Model: Recite detetu šta želite da ono kaže.
10. Koristite vizuelne podsticaje: Pokažite predmete ili slike dok razgovarate.
11. Jedan po jedan: Dajte samo jedno od onoga što pitate. Npr.- Dajte jedan kolačić, napravite samo jedan balon od sapunice, tako da dete traži više!
12. Sabotaža: Podesite aktivnost na način da je detetu potrebna vaša pomoć. Npr. Dajte tanjir, ali ne dajte hranu za jelo.
13. Izvan dosega: Držite stvari koje dete želi izvan njegovog domašaja, tako da ono to mora da traži od vas. Npr. - Držite igračku na vrhu ormara.
14. Budite zaboravni: Pretvarajte se da ste zaboravili gde ste stvari ostavili ili šta je sledeći korak i dozvolite detetu da progovori.
15. Ne predpostavljajte: Ne predpostavljajte šta vaše dete želi sledećeg minuta.Npr. - Dopustite mu da traži hranu kada oseća glad.
16. Budite glupi: Uradite nešto neočekivano i privucite pažnju deteta. Npr. - Dok se igrate loptom, nazovite je jastukom i dozvolite detetu da vas ispravi.
17. Pratite vođstvo: Razgovarajte o interesovanjima deteta i sledite njegovo vođstvo.
18. Šta je novo? : Pokušajte nešto novo što ranije niste radili s detetom. To može biti nova veština, nova senzorna aktivnost ili čak nova pesma.
19. Verbalna rutina: Koristite iste reči u interakciji sa detetom.
20. Pevajte: Koristite pesme i muziku u svojim aktivnostima sa detetom.
21. Sačekajte: Dajte detetu vremena da odgovori.
22. Slušajte: Slušajte šta dete ima da kaže. Neka završi rečenicu.
23. Imaginarna govorna kutija: Kad god stupite u interakciju s detetom, zamislite da ste oboje u kutiji, na način da možete da a) dodirnete dete b) održavate kontakt očima s njim.
24. Napravite komentare: Posvetite se komentarima koji bombarduju dete pitanjima.
25. Recite pravilno: Ponovite rečenicu s naglaskom na ispravnu ciljnu reč. Npr. Ako dete kaže, želim da jedem "nanu", ponovite i recite da želi da jede "BANANU" (istaknite reč banana).
26. Kutija sa rečima: Dodirnite ili pljesnite da biste dodali još reči.
27. Podignite: Podignite predmet o kojem govorite blizu svog lica. Ovo će omogućiti detetu da održava bolji kontakt sa očima i da vidi kako se ta reč izgovara na ustima.
28. Prsti + palac: Koristite ovu strategiju da vizuelno podstaknete dete da napravi rečenicu. Svaka reč odgovara prstu + palac.
29. Iskušenja: Postavite okruženje pogodno za učenje. Imajte knjige, igračke i predmete koji interesuju dete. Ovo će ga podstaknuti da komunicira s vama.
30. Istaknite: Važno je efikasno koristiti svoj glas. Akustički istaknite reč u pravo vreme kako biste okupirali pažnju deteta i modelirali dobar govor.
31. Pokreti: Koristite gestove i znakovni jezik dok razgovarate sa detetom.
32. Proširite: Proširite jezik kada razgovarate sa svojim detetom. Više opišite to šta vi ili dete radite.
33. Otvorena pitanja: Pokušajte sa otvorenim pitanjima. (Šta, zašto, gde, kada i ko).
34. Mali koraci: Preduzmite male korake u kretanju ka svojim ciljevima komunikacije.
35. Podelite: Podelite duže aktivnosti na kraće ostvarive zadatke. Npr. - Umesto da očekujete od deteta da jasno izgovori sve reči, fokusirajte se samo da sve reči na P budu jasno izgovorene.
No comments:
Post a Comment