„ИГРА КАО ЛЕК“ ЕВИДЕНЦИЈА ПОДСТИЦАЈНИХ АКТИВНОСТИ - ТАРА
Програм подршке родитељима
Омогућавање стимулације развоја детета, побољшање интеракције родитељ-дете, на дете усмерено и фокусирано родитељство, рано учење, позитивно родитељство
Тара у узрасту 23 месеца ( рођена 11.2017. године)
Понедељак
21.10.2019.
"КОТУРОВИ“
Прстенове од картонског котура нанизати на дрвени штап који је причвршћен за кутију. Прстенове смо претходни дан заједно бојиле воденим бојама како би јој било занимљивије. Прстенове прво нижем ја, да бих јој показала, она их скида и ставља у кутију, затим она ниже и скида.
Када сам извадила котурове, Тара је отишла по четкице, јер је желела опет да их бојимо као претходног дана. Показала сам јој штапић на који смо заједно набациле пар котурова, а затим је то она сама чинила. Нанизала је све, а онда растурала. Тек након неког времена, желела је сама да ниже и скида враћајући их у кутију. Аплауз и охрабрење позитивно делују да настави да се игра. Осим фине моторике на овај начин вежбамо концентрацију.
Уторак
22.10.2019.
„УБАЦИВАЊЕ ПРЕДМЕТА У…“ Убацивање зрна пасуља у пластичну флашу (зрнца узима кажипрстом и палцем)
Дала сам јој неколико зрна пасуља и флашицу. Убацивала је зрно по зрно кроз отвор хватајући палцем и кажипрстом (у почетку је то чинила са три прста). Покушавала је да убаци више зрна одједном. Свидела јој се ова активност где смо развијали фину моторику, стрпљење и упорност.
Среда
23.10.2019.
„ШТАПИЋИ ЗА УШИ“
Убацивање штапића за уши у флашу
Тара је врло радо прихватила ову игру. Прецизно је убацивала штапиће у флашу хватајући их палцем и кажипрстом.
Радо се играла играма од претходна два дана, сваког пута све вештије изводећи задату радњу.
Четвртак
24.10.2019.
„ШКРАБ“
Цртање фломастерима по папиру
Уме да окрене фломастер како треба (зна да само срце оствља траг на папиру). Оловку држи десном руком целом шаком, повлачи праве линије. Воли да шара. Цртеж смо окачили на фрижидер како би је стално подсећали да покаже себе када је питамо „Ко је ово нацртао?“
Петак
25.10.2019.
„КАКО ЈЕ КЊИГА ПАМЕТНА“
Именовање предмета и животиња на сликама у књизи, препознавање показивањем издвојеним прстом
Тарина омиљена „играчка“ је књига. Још као беба играла се са књижицама и слушала док јој читамо. Сада окреће неколко страница одједном. Кажипрстом показује предмете или задате животиње. Једино кад наиђе на слику зеца понекад изговори „зец“.
Субота
26.10.2019.
„ПОКЛАПАМО, ЗАКЛАПАМО, ЗАВРЋЕМО, ОДВРЋЕМО“
Отварање и затварање кутије
Дала сам јој неколико кутија различитих величина и облика. Покушавала је да отвори. Уме да стави поклопац и да га скине али завртање и одвртање успева само уз нашу помоћ.
Недеља
27.10.2019.
„КОЦКА, КОЦКА, КОЦКИЦА“
Слагање коцки; правимо солитер од коцки различитих боја и величина
Расклапа коцке. Склапа „кулу“ од 5-6 коцки, а затим их растури. Посебно је радосна кад сруши коцкице.
Понедељак
28.10.2019.
„БУБАМАРЕ“
Обликовање пластелина
Пластелин смо Тари понудили одавно, прво га је додиривала само једним прстом, а тек после пар дана је желела да га узме у шаку.
Данас смо правиле животињице од пластелина. Гледала је прво мене како обликујем лоптице па је покушала сама. Гњечила је и притискала шаком. Посебно задовољство јој је било да поруши фигуру и да затим направимо нову.
Уторак
29.10.2019.
„БОЦ, БОЦ, БОЦКИЦА - ГОТОВА ЈЕ СЛИЧИЦА“
Ређање крупних боцки
За ову игру користиле смо крупне куповне боцке, различитих боја. Испод табле за боцкање налазе се различите слике. Није умела сама да разврста боцке и сложи слику, али сам је упућивала „Ту стави плаву, стави овде жуту,…“ Сама вади и убацује боцке на таблу
Среда
30.10.2019.
„КАКО ЈЕ КЊИГА ПАМЕТНА“
Именовање предмета и животиња на сликама у књизи, препознавање показивањем издвојеним прстом
Књига нам је свакодневна играчка. Са радошћу је узима сваког дана показујући животиње, биљке, људе и предмете. Сада већ показује и ситније детаље на слици. Уме да пронађе страну на којој се налази животиња за коју је питамо.
Све више има концентрације да послуша целу басну или краћу бајку.
Четвртак
31.10.2019.
„БОЈАНКА“
Бојење бојанки
Радо шара фломастерима. Сама их отвара и затвара, црта линије по папиру.
Дајемо јој бојанке (омиљене животиње,ликове из цртаног филма) и показујемо како се боји.
За бојанке користимо и дрвене бојице.
Петак
1.11.2019.
„КОЦКА, КОЦКА, КОЦКИЦА“
Слагање коцки; правимо дворац од коцки различитих боја и величина
Градимо дворац слагањем коцки једну на другу. Још увек јој је занимљивије растављање.
Често морамо да јој говоримо „Браво, хајде сада још једну коцку…“
Субота
2.11.2019.
„ЗА ВОДУ ИЗ ЧАШЕ И ШОЉЕ
ТРЕБА ДОСТА ВЕЖБЕ И ВОЉЕ“
Савладавање пијења из чаше и шоље
Сама је одабрала чашу са цртаним јунацима, па смо тако неприметно наметнули вежбу пијења из чаше. Чашу држи оберучке, често се исполива водом јер не уме да процени колико треба да накрене чашу. Много лакше иде са јогуртом који је гушћи.
Недеља
3.11.2019.
„ТОБОГАН“
Пењање уз тобоган и спуштање
Воли да се спушта низ тобоган. У парку се сама пење на степенице, држећи се са стране, затим се спусти низ мали тобоган. Покушава да се попне уз део за спуштање. Нестрпљиво чека у реду, радије би да се спусти и одмах попне поново. Осим грубе моторике вежбамо стрпљење и негујемо лепо понашање.
Понедељак
4.11.2019.
„ ДЕО ПО ДЕО - ЛЕПТИР ЦЕО“
Слагање великих пузли
За ову игру користили смо подне пузле. Уживала је да раздваја делове. У почетку сам јој помагала показујући где се ставља одређени део, а сваки следећи пут сам је пустила да сама испробава и слаже.
Уторак
5.11.2019.
„ НИЗАЊЕ“
Низање макарона на штапић
Прво смо бојиле картон за јаја воденим бојама, затим сам побола штапиће, а Тари дала макароне. Одмах је знала да треба да их наниже на штапић. Узима их кажипрстом и палцем. Поред вежбања прстића – развијања фине моторике на овај начин вежбамо концентрацију. Ова игра јој је брзо окупирала пажњу.
Среда
6.11.2019.
„МАЦА ЈУРИ МИША“
Хватање играчке
Везала сам играчку о сатенску траку и вукла је, а Тари сам рекла да ухвати играчку. Трчкарале смо из собе у собу. Кад је ухватила играчку била је радосна. Онда смо замениле улоге. Поред грубе моторике коју смо вежбале изазвали смо радост и осмех на Тарином лицу.
Четвртак
7.11.2019.
„ПРОНАЂИ ОТВОР“
Убацивање различитих облика у коцку
За ову активност користили смо куповну пластичну коцку са отворима и различитим облицима за убацивање. У почетку смо јој објашњавали и бодрили је. Одмах је уочила и најлакше јој је било да убаци ваљак, а најтеже звездасти облик. Осим фине моторике овако вежбамо стрпљење и упорност. Уз игру сам јој увек изговарала „Убаци жути полумесец, плави ваљак…“
Петак
8.11.2019.
„ШУШ – ШУШ“
Шетање кроз парк по лишћу
Упознајемо природу, шетамо кроз парк по свежем ваздуху. Шетња по дневној светлости побољшава очни фокус и одмара очи. Посебно занимљиво је шушкање лишћа под ногама. Искористиле смо шетњу да прикупимо лишће и кестење.
Субота
9.11.2019.
„ЖИВОТИЊЕ ОД ЛИШЋА“
Прављење животиња од лишћа и кестена
Од сакупљеног лишћа правимо животиње. На овај начин развијамо креативност. У почетку јој је најзанимљивије било бацање лишћа по соби. Додавала ми је лист по лист, затим сам јој дала лепак у стику да маже по папиру а затим да лепи лист, нос, очи, уши. Нарпавиле смо Тариног омиљеног зеку.
Недеља
10.11.2019.
„ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ“
Огледање са показивањем
„Упознајемо себе“ – Тара од малена воли да гледа себе у огледалу. Сада се „игра пред огледалом“ претворила у учење делова тела. „Покажи Тарин нос, очи, уши“. „Подигни ногу…“ Смеши се и љуби свој лик у огледалу.
Понедељак
11.11.2019.
„КУГЛАЊЕ“
Гађање чуњева (флашица) лоптицом
Развијамо моторику и физичке способности: презиност, спретност, стрпљење. Гађамо малим лоптицама пластичне чаше. Радост и аплауз кад погоди и обори флашицу су неизбежни. Ову игру играли смо ређајући кулу од чаша, кад оборимо Тара слаже нову кулу.
Уторак
12.11.2019.
„ШАРЕНО ДРВО“
Осликавање прстићима
У почетку није хтела прстом да пипне темперу коју сам сипала на папир. Сама је пришла тек после 2-3 сата и почела да умаче прст у темперу и ставља отисак на папир. Игра јој је била забавна, а уједно смо вежбале фину моторику. Сачували смо и окачили Тарино „ремек дело“.
Среда
13.11.2019.
„ДИНАР ПО ДИНАР“
Убацивање новчића у касицу
Осим што вежбамо фину моторику убацивањем новчића у касицу, учимо се да штедимо новац и купимо играчку по избору.
Четвртак
14.11.2019.
„ПОЛИГОН“
Кретање по полигону и превазилажење препрека са задацима
Лепо време смо искористили за играње у парку. Тара се пела на тобоган и спуштала, скакала по тромболини (подижући једну па другу ногу), трчкарала, клацкала. Вежбали смо крупну моторику коју морамо много више да развијамо.
Петак
15.11.2019.
„СРК ПО СРК“
Савладавање пијења сламчицом
Покушали смо са малом и уском сламчицом, али иде мало теже, углавном уме да дува у сламчицу или да накрене чашу и проспе. Још увек нам не полази за руком да пијемо помоћу сламчице. Вежбаћемо и даље.
Субота
16.11.2019.
„ПЕНУШАВИ КЛОВН“
Играње са пеном (шлагом)
Омиљена игра за време купања је играње пеном, па јој је и ова активност била врло занимљива и брзо јој је окупирала пажњу. Сипала сам пену (шлаг) на послужавник и она је шарала прстом, затим је хватала са обе руке. Занимљиво јој је када притисне шаку у којој се налази пена она нестане.
Недеља
17.11.2019.
„ПОКРЕТНЕ ИГРЕ“
Играње уз покретање руку и тела
Тара воли музику. Цупка, маршира, игра лево десно нишући тело. Воли да игра „Ринге, ринге раја“, „Кад си срећан“… Данас смо играли са другарима уз дечије песмице.
Од 18.11.2019. до данас 25.11.2019. вежбали смо активности за развој грубе моторике, али смо се свакодневно враћали на игре из претходног периода у зависности од Тариних интересовања и жеља.
Активности за развој грубе моторике:
- Пењање уз степенице
- Трчање
- Шутирање лопте и бацање лопте стојећи
- Игре имитације – ходај као војник, као балерина, као стари дека, као меда, као зека, као манекен, ходај као ја
- Ход по ритму који ја задајем, или почетак кретања или заустављања кретања на звучни сигнал или уз бројање
- Ходање по отисцима од колаж папира који су залепљени по поду
- У стану правимо полигон од намештаја или великих кутија по ком се она може провлачити, подвлачити, пузати, прескакати, пети, заобилазити препреке.
Свакодневно подстичемо жељу за самосталним учествовањем у храњењу, облачењу и другим свакодневним активностима – брига о себи.
Научила је сама да скида чарапе, и покушава сама да их обује али још увек не успева.
Из чаше пије за сада само гушће течности као што је јогурт. Вежбамо да пијемо воду из чаше.
Научила је где шта стоји у стану и доноси ствари када јој затражимо.
Покушава сама да се обује, стојећи назува патике, али још увек не успева. Мамине папуче обува сама.
Научила је да се пење на столицу да би дохватила нешто што жели, прелази са столице на столицу придржавајући се за наслон.
Отвара врата тако што притисне кваку и повуче пењући се на прсте да би дохватила кваку.
No comments:
Post a Comment