Tuesday, January 4, 2022

НЕУРОПСИХОЛОШКЕ КОРЕКТИВНЕ ВЕЖБЕ


                    

                     


 

Моторичка корекција је метода која омогућава да се надокнади једном пропуштено у моторичком развоју , разбиј у погрешно формиран и моторички стереотип и и  формирају неуронске везе које недостају

Ова метода вам такође омогућава да развијете  једну функцију повезаности са кретањем која због  моторичке  инсуфицијенције није  могла  да  се  формира .    

Основни блок вежби:

1. Окуломоторичке вежбе (1. година )

Дете лежи на ледима . На растојању од 30-50 центиметара изнад њега налази се светао  предмет  играчка Креће се горе - доле , десно - лево , ка носу , дијагонално , хоризонтално превећи осмиц у   

Задатак - пратити покретни објекат очима без окретања главе . Важно је да се глава не окреће , дужица  долази до ивице ока без губитка предмета . Покрети су глатки , праћење кретања предмета до краја . Ако постоји зона губитка објекта , на овој зонисе  ради дуже време . Први објекат помера одрасла особа , а потом дете . 

Када дете носи наочаре , вежба се изводи без њих .

Време вежбања је око 1 минута  .

Ова вежба развија визуелну пажњу , праћење .

Вежба је прилично енергетски интензивна .

Користите опрезно ако дете има ЕПИ .

2. " Језик као  звук у " - укључивање слушања

Дете леж и на ледима .

Упутство о : Затвори очи и чуће ш звук ... Када га чује ш , мораће ш да покажеш у том правцу врхом језика ( прстом , руком , објасните одакле долази звук )

Сложенија је  опција која користи два извора звука .

Након задатка , дете треба да добије повратну информацију - процен а његових поступака .

Време извођења је приближно 1 минут .

3. Дијафрагма лно дисање ( абдоминално дисање ) поправља размену гасова , врши се интензивна масажа унутрашњих органа .

Дете лежи на ледима . Прво , дете треба да  научи  да удише стомаком ( надути се као балон , издахнути ). Ради јасно  , можете ставити играчку на стомак .

Удах се врши кроз нос , издисај кроз уста .

Касније се увежбава дисање уз број , на пример , удах на 3, издах на 5 итд .

Способност регулације дисања омогућава саморегулацију у сложеним радњама .

Контраиндикација - ЕПИ статус .

4. Подизање руку и ногу уз бројање

Дете лежи на ледима . Истовремено , рука и нога ( иста страна и / или супротн а ) се подижу до броја .

Упутство : Ја ћу бројати до 5, а ти полако и опуштено подижи руку и ногу . На броју "5" рука и нога треба да " гледају " у плафон ."

Важно је да су покрети синхронизовани , уједначени , покрети треба да се изводе без љуљања , опуштено , без тачака фиксирања .

Било који број до 10.

5. Опуштањепрво реците детету  да стегне мишиће целог тела до максимума , а затим да се опусти што је више могуће

6. " Столица за љуљање на ледима " ( у развоју  учење држања главе )

Дете седи згрчено , брада је спуштена на груди , ноге су притиснуте на стомак , претури се на " округла " леђа . Приликом извођења вежбе глава не би требало да додирује под ( прво се рука орасле особе постави испод главе ), брада треба да буде притиснута на груди ( током тренинга могу да држим играчку брадом на грудима ).

Вежба се изводи 5 до 10 пута .

7. " Столица за љуљање на стомаку " - изградња вертикале

Дете лежи на стомаку . Рукама држи чланке на ногама .

Главни задатак је одржавање равнотеже приликом љуљања напред - назад .

Вежба се изводи 5 до 10 пута .

8. " Балван " - изградња хоризонталне линије

Дете лежи на леђима .

Задатак детета је да се котрља од једне играчке до друге , постављене у праву линију , држећи линију . У почетку , ова линија може бити трака .

Руке се могу испружити нагоре или притиснути уз тело . У процесу извођења вежбе потребно је постићи глаткоћу покрета .

9. " Пузање на стомаку " - почетна фаза пузања .

Дете лежи на стомаку , руке и ноге су савијене и притиснуте на под .

Важно је стићи усклађен рад руку и ногу .

10. " Пузање на леђима "

Дете лежи на леђима , руке савијене у лактовима , држаћи рамена , ноге савијене у коленима .

Не додајући под главом и кружним покретима рукама , „ плива на леђима .

Вежба за обезбеђење енергије .

Важан је рад раменог појаса , координација руку и ногу .

11. " Велика гусеница " - седећа фаза .

Дете седећи , рукама се ослања на под иза тела .

Приликом савијања колена помера се напред ( назад ) максималном амплитудом и координисаним радом руку и ногу .

12. Мала гусеница

Дете с еди на поду , ноге испружене и скупљене , руке на коленима .

Колена се не савијају, задњица пузи .

13. " Паук "

Дете се ослања на савијене руке и ноге са стомаком нагоре .

Прво се изводи тренинг за кретање напред - назад , затим кретање у страну руком - ногом са исте стране ( свака метода кретања се развија посебно ).

14. " Рак "

Дете заузима положај као у претходној вежби , али се покрет изводи бочно . Кораци се вежбају са истим и супротним удовима .

Мора се пазити да руке и ноге не претичу једну другу .

15. " Мачка ", " мачка на лактовима " ( основна ) - координација 4 тачке .

Док стоји на коленима и на подлактицама или лактовима , дететов поглед је умерен напред . Прво се вежба кретање уз одржавање равнотеже , истовремено једнострано , усклађено . Обратите пажњу да су колена и лактови на поду .

16. " Мост " - вектор се мења у страну .

Дете се ослања на дланове и колена са стомаком надоле, бочно кретање са додатним кораком , дуж задате путање .

17. " Лав "

Дете с е ослања на дланове и колена .

Приликом померања руку , унакрсни кораци се праве на нивоу лактова , ноге иду право , глава се подиже .

18. " Чарапе - рукавице " - развијање синкенезије .

Дете седи на поду , ноге исправљене , леђа наслоњена на зид , руке савијене у лактовима , отворени дланови у нивоу управљања управно на под .

Покрети прстима као четкицом за бојење - са исте и супротне стране .

19. " Алпиниста "

Стојећи на ногама , дете треба да иде дуж зида , као да је стена . Дланови су притиснути на зид , при кретању може " откинути " само један екстремитет .

20. " Марш "

Слични и супротни кораци . За сваки корак , рука додирује супротно раме .

Ове вежбе су основне ( базичне ) у моторичком програму .

Основне вежбе примењују се на почетку рада . Њихов редослед је непромењен , осим фазе релаксације .

Овоме се могу додати и друге вежбе .

У просеку програм траје 40-60 минута .

Вежбе се одржавају 2 пута недељно ( свако дневне вежбе исцрпљују дете и смањују продуктивност ).

Паузе дуже од недељу дана нису пожељне , јер се траг обрише .

Вежбе једном недељно су могуће када се друге квалитетне вежбе раде код куће са родитељима

Добро развијене вежбе могу се прескочити без нарушавања редоследа преосталих .

Време за вежбање са децом млађег предшколског узраста је 30-45 минута , од 7 година - 45 минута до 1 сат и 20 минута .  

No comments:

Post a Comment