НЕУРОПСИХОЛОШКЕ КОРЕКТИВНЕ ВЕЖБЕ
Моторичка корекција је метода која омогућава да се надокнади једном пропуштено у моторичком развоју , разбиј у погрешно формиран и моторички стереотип и и формирају неуронске везе које недостају .
Ова метода вам такође омогућава да развијете једну функцију повезаности са кретањем која због моторичке инсуфицијенције није могла да се формира .
Основни блок вежби:
1. Окуломоторичке вежбе (1. година )
Дете лежи на ледима . На растојању од 30-50 центиметара изнад њега налази се светао предмет играчка . Креће се горе - доле , десно - лево , ка носу , дијагонално , хоризонтално превећи осмиц у .
Задатак - пратити покретни објекат очима без окретања главе . Важно је да се глава не окреће , дужица долази до ивице ока без губитка предмета . Покрети су глатки , праћење кретања предмета до краја . Ако постоји зона губитка објекта , на овој зонисе ради дуже време . Први објекат помера одрасла особа , а потом дете .
Када дете носи наочаре , вежба се изводи без њих .
Време вежбања је око 1 минута .
Ова вежба развија визуелну пажњу , праћење .
Вежба је прилично енергетски интензивна .
Користите опрезно ако дете има ЕПИ .
2. " Језик као звук у " - укључивање слушања .
Дете леж и на ледима .
Упутство о : „ Затвори очи и чуће ш звук ... Када га чује ш , мораће ш да покажеш у том правцу врхом језика ( прстом , руком , објасните одакле долази звук ) “
Сложенија је опција која користи два извора звука .
Након задатка , дете треба да добије повратну информацију - процен а његових поступака .
Време извођења је приближно 1 минут .
3. Дијафрагма лно дисање ( абдоминално дисање ) поправља размену гасова , врши се интензивна масажа унутрашњих органа .
Дете лежи на ледима . Прво , дете треба да научи да удише стомаком ( надути се као балон , издахнути ). Ради јасно , можете ставити играчку на стомак .
Удах се врши кроз нос , издисај кроз уста .
Касније се увежбава дисање уз број , на пример , удах на 3, издах на 5 итд .
Способност регулације дисања омогућава саморегулацију у сложеним радњама .
Контраиндикација - ЕПИ статус .
4. Подизање руку и ногу уз бројање
Дете лежи на ледима . Истовремено , рука и нога ( иста страна и / или супротн а ) се подижу до броја .
Упутство : „ Ја ћу бројати до 5, а ти полако и опуштено подижи руку и ногу . На броју "5" рука и нога треба да " гледају " у плафон ."
Важно је да су покрети синхронизовани , уједначени , покрети треба да се изводе без љуљања , опуштено , без тачака фиксирања .
Било који број до 10.
5. Опуштање – прво реците детету да стегне мишиће целог тела до максимума , а затим да се опусти што је више могуће .
6. " Столица за љуљање на ледима " ( у развоју учење држања главе )
Дете седи згрчено , брада је спуштена на груди , ноге су притиснуте на стомак , претури се на " округла " леђа . Приликом извођења вежбе глава не би требало да додирује под ( прво се рука орасле особе постави испод главе ), брада треба да буде притиснута на груди ( током тренинга могу да држим играчку брадом на грудима ).
Вежба се изводи 5 до 10 пута .
7. " Столица за љуљање на стомаку " - изградња вертикале
Дете лежи на стомаку . Рукама држи чланке на ногама .
Главни задатак је одржавање равнотеже приликом љуљања напред - назад .
Вежба се изводи 5 до 10 пута .
8. " Балван " - изградња хоризонталне линије
Дете лежи на леђима .
Задатак детета је да се котрља од једне играчке до друге , постављене у праву линију , држећи линију . У почетку , ова линија може бити трака .
Руке се могу испружити нагоре или притиснути уз тело . У процесу извођења вежбе потребно је постићи глаткоћу покрета .
9. " Пузање на стомаку " - почетна фаза пузања .
Дете лежи на стомаку , руке и ноге су савијене и притиснуте на под .
Важно је стићи усклађен рад руку и ногу .
10. " Пузање на леђима "
Дете лежи на леђима , руке савијене у лактовима , држаћи рамена , ноге савијене у коленима .
Не додајући под главом и кружним покретима рукама , „ плива на леђима “ .
Вежба за обезбеђење енергије .
Важан је рад раменог појаса , координација руку и ногу .
11. " Велика гусеница " - седећа фаза .
Дете седећи , рукама се ослања на под иза тела .
Приликом савијања колена помера се напред ( назад ) максималном амплитудом и координисаним радом руку и ногу .
12. „ Мала гусеница ”
Дете с еди на поду , ноге испружене и скупљене , руке на коленима .
Колена се не савијају, задњица пузи .
13. " Паук "
Дете се ослања на савијене руке и ноге са стомаком нагоре .
Прво се изводи тренинг за кретање напред - назад , затим кретање у страну руком - ногом са исте стране ( свака метода кретања се развија посебно ).
14. " Рак "
Дете заузима положај као у претходној вежби , али се покрет изводи бочно . Кораци се вежбају са истим и супротним удовима .
Мора се пазити да руке и ноге не претичу једну другу .
15. " Мачка ", " мачка на лактовима " ( основна ) - координација 4 тачке .
Док стоји на коленима и на подлактицама или лактовима , дететов поглед је умерен напред . Прво се вежба кретање уз одржавање равнотеже , истовремено једнострано , усклађено . Обратите пажњу да су колена и лактови на поду .
16. " Мост " - вектор се мења у страну .
Дете се ослања на дланове и колена са стомаком надоле, бочно кретање са додатним кораком , дуж задате путање .
17. " Лав "
Дете с е ослања на дланове и колена .
Приликом померања руку , унакрсни кораци се праве на нивоу лактова , ноге иду право , глава се подиже .
18. " Чарапе - рукавице " - развијање синкенезије .
Дете седи на поду , ноге исправљене , леђа наслоњена на зид , руке савијене у лактовима , отворени дланови у нивоу управљања управно на под .
Покрети прстима као четкицом за бојење - са исте и супротне стране .
19. " Алпиниста "
Стојећи на ногама , дете треба да иде дуж зида , као да је стена . Дланови су притиснути на зид , при кретању може " откинути " само један екстремитет .
20. " Марш "
Слични и супротни кораци . За сваки корак , рука додирује супротно раме .
Ове вежбе су основне ( базичне ) у моторичком програму .
Основне вежбе примењују се на почетку рада . Њихов редослед је непромењен , осим фазе релаксације .
Овоме се могу додати и друге вежбе .
У просеку програм траје 40-60 минута .
Вежбе се одржавају 2 пута недељно ( свако дневне вежбе исцрпљују дете и смањују продуктивност ).
Паузе дуже од недељу дана нису пожељне , јер се траг „ обрише “ .
Вежбе једном недељно су могуће када се друге квалитетне вежбе раде код куће са родитељима .
Добро развијене вежбе могу се прескочити без нарушавања редоследа преосталих .
Време за вежбање са децом млађег предшколског узраста је 30-45 минута , од 7 година - 45 минута до 1 сат и 20 минута .
No comments:
Post a Comment